Andersin tarina osa 3/5: Liikunta rutiiniksi

Ruokavaliomuutokseni oli menestys. Paino putosi ensimmäisen kesän aikana muistaakseni kuusi kiloa ja päätin siirtyä vaiheeseen kaksi – liikunnan lisääminen.

Nörtiksi liikuin jo siihen mennessä paljon. Saatoin kesäisin kävellä yli 10 kilometrin matkoja töihin ja moni asia hoidettiin enemmin kävellen, mutta silti liikunnan monimuotoisuus oli jäänyt.

Kilpailuhenkisenä ostin kaikki mahdolliset mittarit ja piipittävät laitteet ranteisiin ja ilmoittauduin ensimmäiselle ryhmätreenille. Se oli masentava kokemus – ohjaajalla ei ollut kokemusta läskien ohjaamisesta (vatsalihaksia on vaikea tehdä maasta kun mahamakkarat jäävät väliin). Hänellä oli ainoastaan tavoitteena voittaa kyseisen salin läskiryhmän matkapalkinto. Hän yllyttikin epäterveellisiin laihdutustapoihin lopussa, enkä saanut oikein koko hommasta mitään irti.

Salitreeni nyt: 2-3 kertaa viikossa 45 minuuttia vaihtelevin ohjelmin. Jos ahdistaa, jätän väliin, ettei motivaatio romahda.

Andersin tarina jatkuu maanantaina

Anders Nylander on 35 vuotias Helsinkiläinen yrittävä yrittäjä, joka ei ole vielä uskaltanut hypätä pois oravanpyörästä ja hankkimaan verenpaineongelmia. Päivätöissä vakuutusalalla, iltaisin yrittäjä. Pyrkinyt viimeiset 20 vuotta laihtumaan, sittemmin päättänyt unohtaa kaiken opetetun ja tehdä kuten itse parhaaksi katsoo.

Edelliset osat

Katso faktat

Julkaistu:
Jaa muille:
Tilaa kirjoittajan syöte
  • Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *