Kahvakuula – yksinkertainen väline, monipuolinen treeni

Oletko jo kokeillut kahvakuulaa? Kahvakuulatreeni kehittää kunnon kaikkia osa-alueita: voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, tasapainoa ja koordinaatiota.

Kahvakuula on alkujaan venäläinen voimailuväline, mutta siitä on tullut suosittu väline kuntoilussa ympäri maailmaa.

Kahvakuulaharjoittelu on toiminnallista, eli se kuormittaa samanaikaisesti useita lihasryhmiä. Suuret kokovartalon liikkeet, kuten etuheilautus ja rinnalleveto, vaativat koko kehon hallintaa ja monen lihaksen yhteistyötä.

Eniten suurissa liikkeissä kuormittuvat vartalon isot lihakset, kuten etu- ja takareidet, pakarat ja selkälihakset, ja lisäksi keskivartalon lihakset tukevat kaikissa liikkeissä ryhtiä ja auttavat kehonhallinnassa. Toisaalta kahvakuulalla on mahdollista tehdä myös eristävämpiä liikkeitä kuten hauiskääntö.

Yllättävintä on kahvakuulatreenin tehokkuus. Jos seuraavana päivänä on suloisen kankea olo, tietää tehneensä jotakin hyödyllistä.

Kokeile päätöksiä

Katso faktat

 

Jaa muille:
Tilaa kirjoittajan syöte
  • Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *