Kirjoittajan kynästä

Mistä virtaa pimeään vuodenaikaan?

Syksyn ja talven aikana voi käydä helposti niin, että väsyttää, liikkumisen määrä vähenee ja ruokavalion laatu heikkenee. Lopputuloksena mieli on maassa ja tuntemukset omasta itsestä negatiivisempia kuin niiden pitäisi olla. Onneksi on joitain menetelmiä, joiden avulla synkkyyttä vastaan voi taistella. Nappaa omasi!

Kehonhuollon täsmävinkit

Istumme nykyään paljon ja suurin osa päivästä kuluu passiivisessa olotilassa, sillä istumista kertyy helposti. Kehomme ei kuitenkaan ole tähän sopeutunut, jonka vuoksi fyysinen aktiivisuus ja myös kehonhuolto nousee tärkeään osaan. Useimmilla meistä on vartalossa välillä jonkinlaisia kiputiloja. Niiden ehkäisyyn ja hoitoon pääsee jo kuudella täsmäliikkeellä pitkälle.

Nälkäpaine eli nälkävelka

”Aamupäivä ja päivä menee hyvin, mutta illalla tulee naposteltua ja syötyä liian isoja annoksia. Pitäisi vaan nyt ottaa itseä niskasta kiinni, ehkä painokin tippuisi silloin pari kiloa.. Ehkä iltapäivällä ei sitten myöskään väsyttäisi töissä niin paljon.” Itsekurin puutetta? Ehkei sittenkään, vaan fysiologinen nälkäpaine eli nälkävelka. Nälkäpaine Paine syödä lisääntyy sitä mukaa, mitä vähemmän olemme päivän…