Kolmen minuutin hengitys

Lupasin ennen joulua aloittaa rentoilun, eli aktiivisen stressintorjuntaoperaation. Silloin minut ohjattiin etsimään neuvoa Mielenterveysseuran Vahvistamosta, joka kuitenkin koki tällä välillä muodonmuutoksen Oivaksi.

Vaihdoin aiemmin päättämäni rentoutustavat lennossa, koska Oivassa tarjonta on uutta. Menetelmät on kuitenkin kätevästi ryhmitelty tarpeisiin sopiviksi. Kehon hyvinvointi -otsikon alta löysin ensimmäisen koekaniinini, rentoutushengityksen.

Viimeiseen viikkoon on mahtunut yllättävän vähän stressiä. Pari hankalampaa hetkeä on kuitenkin sattunut mukaan. Järjestämäni seminaarin palautteenannossa takarivin paikasta oli hyötyä, kun hengitin jännitystä ulos ja rentoutta sisään silmät kiinni. Kokeilu oli odottamattoman tehokas, vaikka tuntuikin vähän hölmöltä.

Perjantai-iltana omassa seurassani kommuunin keittiössä istuessani sattui tulemaan aika yksinäinen olo. Tällä kertaa voima-ajatusten hengittely ei ollut ihan yhtä toimivaa. Ehkä kriisi ei ollut yhtä mittava tai ehkä olin vain väsynyt. Onneksi paha mieli korjaantui parin tunnin päästä saapuneella seuralla ja flipperin pelaamisella.

Menetelmän teho perustuu henkilökohtaisella mutu-arviollani itseaivopesuun, joka onkin ollut todella tehkoas keino aiemmissa elämänmuutoksissani. Yleisarvosanaksi rentoutushengitykselle antaisin noin 7,5 asteikolla yhdestä kymmeneen.

Julkaistu:
Jaa muille:
Tilaa kirjoittajan syöte
  • Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *