Teknologia tuli lenkkeilyyn

Muistatko ajan, jolloin lenkille lähteminen vaati vain lenkkarien laittamisen jalkaan — tai korkeintaan MP3-soittimen mukaan ottamisen? Tänä päivänä lenkkeilykin alkaa olla välineurheilua — teknologian muodossa.

Itselläni lähtevät mukaan lenkkitossujen lisäksi seuraavat asiat:

  • Älypuhelin sovelluksineen (katso aiempi artikkelini aiheesta)
    • Spotify musiikin kuuntelua varten
    • Askelmittari-sovellus
    • Endomondo, Nike+ tai Sports tracker -sovellus matkan mittaamista varten
  • Sykemittari
  • Aktiivisuusmittari
  • Juomapullo

Listan perusteella on havaittavissa, että lenkillä käyttämäni teknologian määrä on aikaisempaan nähden kolminkertaistunut tai vähintään tuplaantunut.

Älypuhelinsovellukset ovat mainio lisä lenkkeilyyn: niiden avulla saa suhteellisen hyvän kuvan käydystä lenkistä ja reittinsä voit halutessasi jakaa muillekkin. Omaa edistymistään voi myös vertailla aikaisempiin juoksukertoihin samalla reitillä. Lisäksi palveluiden kautta voi löytää uusia lenkkeilyreittejä omalta lähialueeltaan.

Sykemittari on niin ikään hyvä työväline kunnon kohentamiseen. Se kertoo, onko sykealue lenkin aikana halutulla tasolla. Kulutetuista kaloreista ja sykealueesta saa sykemittarilla huomattavasti tarkempaa tietoa kuin puhelimen sovelluksella.

Aktiivisuusmittari on loistava lisä motivointiin ja arkipäivän liikkumisen seurantaan. Onhan se lenkilläkin pidettävä ranteessa, jotta nekin askeleet otetaan huomioon.

Kuinka paljon teknologiaa sinun mukanasi kulkee lähtiessäsi juoksulenkille?

Julkaistu:
Jaa muille:
Tilaa kirjoittajan syöte
  • Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  • Kulutusten mittaaminen onkin je4nne4 juttu. Mine4 olen snuuanert niite4 le4hinne4 mielenkiinnosta ja te4me4 mittari ne4ytte4e4 nyt noin puolet tai ainakin kolmanneksen ve4hemme4n kulutusta kuin entinen. Toisaalta tiede4n, ette4 nyt on ainakin mittarissa kaikki omat tiedot kohdallaan.Mutta se mihin sykemittaria koko ajan nyt ke4yte4n on keski- ja maksimisykkeen seurantaan. Sille4 tavalla saan pidettye4 harjoitukset oikealla tasolla ja tiede4n, ette4 miten se kunto kehittyy.